Facebook er fremtiden for annoncering. Selvom mange virksomheder påstår at deres målgruppe ikke er på Facebook, så siger tallene noget andet. 3,9 millioner danskere er på Facebook, og dermed befinder nogle fra din målgruppe sig også på Facebook.
Ved at benytte sig af Facebooks segmenteringsværktøj, kan der defineres målgrupper efter interesser, bopæl, civilstatus, alder og køn. Altså kan der rammes lige dem, der ville være interesserede i dit produkt. Ved at vise dem en flot og gennemarbejdet annonce, kan det være at du fanger deres interesse. Muligvis får du dem også som kunde.
Målret annoncering til din målgruppe
Mange virksomheder skyder med spredehagl, ved at reklamere i enormt dyre tv-spots og fysiske reklameskilte. De ses af mange mennesker – men ikke nødvendigvis de rigtige. Ved at målrette annonceringen til dem, der kunne finde produktet interessant, er der dermed en større chance for at få kunder i hus.
Mange Facebook-profiler bruger Facebook dagligt, og der er derfor god mulighed for at ramme dem med det rigtige budskab, på det rigtige tidspunkt.
Facebook annoncering er billigt
I forhold til hvad du får, er Facebook annoncering rigtig billigt. Facebook har så meget data om dets brugere, at det er muligt at ramme en meget præcis målgruppe. Ofte kan der med få midler skaffes en stor omsætning, det kræver dog at man sætter sig ind i Facebooks annonceværktøj og Business Manager. Vil man ikke selv stå for det, kan et mediebureau hjælpe med at styre annoncerne og overvåge udbyttet af de forskellige annoncetiltag.
Lad Facebook hjælpe dig
Eftersom Facebook ved så meget om deres brugere, har de også gjort det nemt for dig at overlade lidt af din annoncering til dem. Facebook kan for eksempel selv styre, hvornår det er bedst for målgruppen at blive vist annoncerne og når du først har defineret din målgruppe, kan de gemmes og genbruges til fremtidige kampagner.